Fysiotherapie Bussum
Fysiotherapie Huizen
Fysiotherapie Gooise Meren

COPD

Chronic Obstructive Pulmonary Disease (Chronische Obstructieve Longziekte)

COPD

COPD is officieel een verzamelnaam voor chronische bronchitis en longemfyseem. Bij COPD zijn de longen ontstoken en beschadigd. U bent benauwd en hoest. Vaak wordt dit in de loop van de jaren erger. Met de juiste behandeling en manier van leven is het verloop van de ziekte COPD te beïnvloeden. Er is veel dat u zelf kunt doen.

Longrevalidatie kan u helpen om beter met uw COPD om te gaan en uw conditie te verbeteren. Longrevalidatie is geschikt voor iedereen die elke dag veel last heeft van zijn longziekte ondanks het gebruik van medicijnen (inhalator). Ook na een longtransplantatie hebben mensen baat bij longrevalidatie.

Fysiotherapie t.b.v. COPD vraagt om een actieve inbreng van de patiënt. U werk samen met de fysiotherapeut mee aan het verminderen van uw klachten. Hierbij draagt goede communicatie tussen u en uw fysiotherapeut bij aan uw herstel.

Het Longfonds

Het Longfonds (voorheen Astma Fonds) wil longziekten voorkomen en mensen met een longziekte goede zorg geven. Daarom is wetenschappelijk onderzoek de basis van ons werk. Het Longfonds wil gezonde longen gezond houden. Deze organisatie strijdt daarom tegen longziekten zoals COPD. Voor meer informatie kunt u terecht op de site van het Longfonds.

longfonds

COPD

Bij Fysiotherapie Naarden bent u voor COPD in goede handen!

Don Willeman Fysiotherapie Naarden

Don Willems