fysiotherapie-naarden-slider-007
fysiotherapie-naarden-slider-002
fysiotherapie-naarden-slider-004

Dry Needling

Ook wel Intramuscular stimulation “IMS” genoemd. Een behandeling tegen stijfheid en pijn in de spieren.

Dry Needling

Dry needling is een behandelmethode waarbij met een speld in verdikkingen van een spier wordt geprikt. Volgens behandelaars zou daarmee de ‘knooppunten’ in de spieren worden ontspannen. De behandeling wordt onder andere toegepast voor de behandeling van een myofasciaal pijnsyndroom, stijfheid en pijn in de spieren.

Een patiënt met myofasciale pijn heeft last van stijfheid en vaak acute of zelfs chronische spierpijn. Wanneer de spieren te gespannen zijn, kunnen zich pijnlijke en verharde plekken vormen.

praktijk_fysiotherapie_naarden_1

Fysiotherapie vraagt ook bij dry needling om een actieve inbreng van de patiënt. U werk samen met de fysiotherapeut mee aan het verminderen van uw klachten. Hierbij draagt goede communicatie tussen u en uw fysiotherapeut bij aan uw herstel.

Dry Needling Nederland

Voor meer informatie, over wat dry needling precies inhoudt, kunt u terecht op de site van Dry Needling Nederland.

dry needling

Dry Needling

Bij Fysiotherapie Naarden bent u voor dry needling in goede handen!

Dry needling

Lian Versteden