fysiotherapie-naarden-slider-007Afspraak maken
fysiotherapie-naarden-slider-006Afspraak maken
fysiotherapie-naarden-slider-004Afspraak maken

Manuele Lymfedrainage

Therapie die met name het lymfestelsel bevordert tot activiteit

Manuele lymfedrainage

Manuele Lymfe Drainage ook wel M.L.D genoemd is een therapie die met name het lymfestelsel bevordert tot activiteit, met als doel een evenwichtige algemene vochthuishouding in ons lichaam. Het is een therapie die gebruikt wordt om zowel zichtbare als onzichtbare oedemen (zwellingen) te behandelen.

Manuele lymfedrainage wordt voornamelijk toegepast bij:

Lymfoedeem – oedemen na trauma (ongeluk) of operatie – reumatische aandoeningen – inwendige aandoeningen (bv. obstipatie) – osteoporose – vasculaire/veneuze problematiek

De behandeling

De behandeling is afhankelijk van het soort oedeem, de plaats en oorzaak van het oedeem. We onderscheiden de volgende oedemen:

lymfoedeem – veneusoedeem – veneuslymfoedeem – liplymfoedeem

In het algemeen is Manuele Lymfe Drainage een zeer zachtaardige behandelmethode. Voor meer informatie kunt u altijd bij ons terecht.

Het KNGF

Het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) heeft een centraal Kwaliteitsregister waarin fysiotherapeuten zijn opgenomen die voldoen aan de door het KNGF gestelde kwaliteitseisen. Alleen indien fysiotherapeuten voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen van het KNGF is het mogelijk opgenomen te worden in dit register. Voor meer informatie kunt u terecht op de site van het KNGF.

KNGF

Manuele Lymfedrainage

Bij Fysiotherapie Naarden bent u voor Manuele lymfedrainage in goede handen!

Wilma-Knoppert

Wilma Knoppert